Kas tai Lyderystės draugija?
Tai uždara ir nedidelė (8-10 narių) vadovų bendruomenė, kurią kūrėme, norėdami tyrinėti Adaptyvios lyderystės temą praktikoje. Adaptyvios lyderystės temos autoriai, visų pirma, kelia klausimą, kaip reikėtų mokytis lyderystės iš patirties, o ne mokyti apie lyderystę pasakojant teoriją. Autoriai dėsto Harvard Kennedy mokykloje, kur auditoriją įtraukia į patyrimą „čia ir dabar“. Tai reiškia, jog mokymasis vyksta iš procesų grupėje, o ne tiek iš perteikiamos medžiagos, dėstymo ar teorijos pasakojimo. Visų pirma mokomasi iš bendravimo grupėje. Todėl šiame mokymosi procese nėra standartinės mokymo programos, kuri būtų sudėliota iš anksto. Tuo pačiu tai reiškia, kad grupė tampa ir programos autoriais. Jie užduoda toną tiems dalykams, kurie jiems yra svarbūs. Grupės moderatoriai padeda tam rastis.
Draugijos grupė išgyvena savo natūralią raidą ir čia nuolat iškyla tos temos, kurios kyla mūsų gyvenimuose, santykiuose su žmonėmis, organizacijoje, visuomenėje. Pavyzdžiui: mano santykis su autoritetu arba kitų reakcija į mane autoriteto vaidmenyje; žmonių įsipareigojimo klausimai ir mano reakcija į jo nebuvimą; kas mane erzina kituose ir įjungia skirtingas nebūtinai produktyvias reakcijas; atsakomybės prisiėmimas arba perkėlimas kitam; noras būti vedamam ir gebėjimas užduoti kryptį; gebėjimas būti produktyviai neapibrėžtoje situacijoje; aiškesnis supratimas, kaip kiti mane patiria ir supranta mano elgesį; kas man būna sunku su kitais žmonėmis? Kaip kurti palaikančią aplinką, kurioje vyksta žmonių raida ir kaita? Kaip išbūti su aplinkinių skirtingumais ir galėti ieškoti bendrų sąlyčio taškų? Kaip būti smalsiam visiškai man svetimam kito žmogaus pasauliui? Kaip įgyvendinti kaitą sistemoje? Ir taip toliau, ir taip toliau. Temų plotis yra labai didelis, tik jų seka nėra žinoma iš anksto. Jos kyla iš grupės gyvenimo.
„Čia ir dabar“ formatas reiškia, kad lyderystės draugijos nario veikimas grupėje visada yra tikras ir gyvas. Šiame veikime atspindi tai, kaip jis veikia savo kasdienybėje: darbe ar kitose svarbiose bendruomenėse. Nagrinėdami šias patirtis plečiame savo gebėjimus veikti už draugijos ribų. Draugijos grupė yra maža sistema - organizacija, o joje vykstantys procesai tampa adaptyvios lyderystės iliustracijomis. Tokį patirties „čia ir dabar“ susiejimą su Adaptyvia lyderyste autoriai vadina Case in Point metodu.
Tokio mokymosi metodo autoriai ir pradininkai yra grupių santykių Tawistock’o institutas Dižiojoje Britanijoje. Pasirinktas draugijos formatas skiriasi nuo įprastų mokymų ar vadovų klubų veiklos. Tai labiausiai primena T-grupės formatą, į kurį papildomai įnešame naujų elementų iš adaptyvios lyderystės.
Tad draugijoje vyksta dvisluoksnis augimo ir mokymosi procesas: 1) draugijoje aptariame tikras asmeniškai rūpimas temas; 2) tuomet, iš to, kaip tai aptariame, kaip reaguojame vienas į kitą, kokia dinamika vyksta mūsų grupėje, augame asmeniškai ir mokomės adaptyvios lyderystės.
Draugijos principai
Laisvė ir
atsakomybė
Tapdamas draugijos nariu įsipareigoju būti draugijoje. Tuo pačiu čia puoselėjame laisvų žmonių dvasią – pojūtį, kad niekam nieko nereikia vaidinti. Skatiname autentišką buvimą kartu. Tikrumą. Kiekvienas esame laisvas pasirinkti ir laisvas spręsti kaip būti ar būti kartu.
Čia-būtis
Grupės veikimas remiasi patirtimi čia ir dabar. Patirties čia ir dabar aptarimas tampa mūsų augimo dalimi. Lyderystės ugdyme žinomas metodas C.I.P. (case in point) yra viena iš mūsų veikimo draugijoje formų.
Smalsumas ir
atvirumas patirčiai
Kviečiame pasinerti į patirtį, atsiveriant kitokiam laukui ir kitokiam laikui, prisiliesti prie gyvenimo gyvuonies. Tai ne tik proto, bet ir juslinė patirtis, dvasinė kelionė. Smalsumas pasauliui, smalsumas savo ir kito patirčiai, smalsumas neišvengiamai įvairovei. Čia gali kalbėti apie tuos – kitokius dalykus.
Profesinė
draugystė
Tai draugija, ne terapinė grupė. Tuo pačiu tai apie atvirumą dalinantis tikromis lyderystės patirtimis – savo atvejais. Tai apie savitarpio dosnumą ir jautrumą, kai asmeninės tikros patirties pasidalijimas tampa mokymosi terpe tiek tam, kuris dalinasi, tiek tiems, kurie lavina savo diagnozavimo „raumenį“ pamatyti plačiau, giliau, per daugiau sluoksnių.